'Yeşil Dalga Yeniden Uygulansın'!

Karayolları Trafik Güvenliği Derneği Başkanı Halil Saraç yeşil dalga uygulamasının yeniden başlatılması gerektiğini açıkladı.

PAYLAŞ
Harput TV - Harput TV

Karayolları Trafik Güvenliği Derneği Başkanı Halil Saraç yeşil dalga uygulamasının yeniden başlatılması gerektiğini açıkladı.

Saraç açıklamasında şu ifadelere yer verdi; “Birçok ilde uygulanan yeşil dalga sisteminin Elazığ’da uygulanması ile ilgili birçok hemşerimizden sözlü olarak yardım talebi alıyoruz. Vatandaşlarımızın yeşil dalga sisteminin olmamasından dolayı kavşaklarda uzun beklediklerini, fazla yakıt ve kazaya davetiye çıkardığını defalarca bizlere iletmişlerdir.

"Yeşil Dalga" uygulaması trafik kazalarını azaltmakla beraber ekonomiye de trilyonlarca liralık kazanç sağlamaktadır. Kavşaklarda harcanan zamanın yarattığı işgücü kayıpları küçümsenemeyecek kadar fazladır.

Yeşil dalga sistemi; ana arterlerde yakın ara ile yer alan trafik ışıklarında peş peşe kırmızı ışığa yakalanmayı engellemek adına oluşturulmuş bir sinyalizasyon sistemidir.

Seçilmiş olan güzergâhlarda belirli bir hızda seyahat edildiğinde tüm trafik ışıklarından yeşil ile geçiş yapmayı mümkün kılan sistem, bu suretle de zaman ve yakıt tasarrufuna imkân vermektedir.

İlk olarak Almanya’da ortaya çıkan bu uygulama son yıllarda dünya da çok sayıda ülkede uygulanmaya başlanılmıştır. Ülkemizde; İstanbul, İzmir, Ankara başta olmak üzere Trabzon, Bursa, Kayseri, Urfa ve birçok ilde de bu sistem başarıyla uygulanmaktadır.

Elazığ’da Özellikle eski çevre yolunda Misland Kavşağı ile Asri Mezarlık kavşağı arasındaki kavşaklarda yeşil dalga uygulamasının olmaması Elazığ için büyük bir kayıptır.

Bunun yanında yeşil dalga sisteminden yalnızca kırmızı ışıkları durmadan geçme şeklinde değil de günlük olağan trafikte ışıksız ana arterlerde de kullanabiliriz. Yolların yoğunluk haritalarını ve kullanıma bağlı hangi saatlerde nerelerde tıkanacağının tespitini yaptıktan sonra o yola girişleri tıkanma saatine göre hızlarını ayarlayıp arkadan gelen trafiği yönetebilir trafiğin her gün aynı saatte tıkandığı bölgeyi rahatlatabilir akıcılığın devamını sağlayabiliriz.

Bunu işe gidiş geliş saatlerine göre, çevrede okul varsa okul giriş çıkış saatlerine göre düzenleyip ana halterlerin tıkanmasının önüne geçebiliriz.

Ayrıca bu sistemi diğer trafik işaretçileriyle de uyumlu hale getirip zamandan ve yakıttan tasarruf sağlayıp umulmadık zaman kayıplarının önüne de geçebiliriz. Ülke menfaatlerini de korumuş oluruz.

Karayolları Trafik Güvenliği Derneği olarak yetkililerden bu konuda duyarlı olmalarını talep ediyoruz".

HABERİ PAYLAŞ:
BUNLARA DA BAKIN