Kış Lastiği Uygulamasına Destek

Karayolları Trafik Güvenliği Derneği Başkanı Halil Saraç zorunlu hale getirilen kış lastiği uygulamasına destek verdiklerini açıkladı.

PAYLAŞ
Harput TV - Harput TV

Karayolları Trafik Güvenliği Derneği Başkanı Halil Saraç, Ulaştırma, Bakanlığı tarafından zorunlu hale getirilen kış lastiği uygulamasına destek verdiklerini açıkladı.

Saraç yaptığı yazılı açıklamasında şu ifadelere yer verdi “T.C Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından zorunlu hale getirilen kış lastiği uygulamasına Karayolları Trafik Güvenliği Derneği olarak tam destek vermekteyiz. Çıkarılan kanunun yayalar ve sürücülerin güvenliğini maksimum düzeyde iyileştirmek için çok önemlidir. Çıkarılan kanunun uygulaması ile sürücü ve yayaların trafikteki can güvenliği maksimum düzeyde olacak. Yağmur ile kayganlaşan zemin, kar yağışları ve gizli buzlanmanın sebep olduğu tehlikelerden korunmak için kış lastiği kullanımı çok büyük önem taşımaktadır. Çok uzun zamandır konuşulan ve 12 Kasım'da yürürlüğe giren zorunlu kış lastiği kullanımı uygulaması ile kış aylarında yaşanması olağan kazaların önemli bir kısmının önüne geçilmiş olunacaktır. 

Sürücülerin kış lastiği kullanmak için olumsuz hava koşullarını ve kar yağmasını beklemeden, hava sıcaklıklarının 7 derecenin altına düştüğü zaman güvenli sürüş için kış lastiklerinin kullanılması doğru olacaktır.

Kış lastiklerinin Deseniyle olduğu kadar soğuğa dayanıklı kauçuk karışımlarıyla da kar ve buz gibi kaygan koşullarda maksimum çekiş ve fren gücünü zemine iletebilen kış lastikleri silika teknolojisiyle üretilmektedir. Kullanılan bu teknoloji sayesinde lastiğin tutunma özelliğini arttırmaktadır.

Kış lastiği sadece karda değil, yağmur, çamur ve hatta buz gibi tüm kaygan zeminlerde standart lastiğe göre avantaj sağlar. Ancak sadece çekişin bulunduğu tekerleklere değil, dört tekerleğe birden kış lastiği takmak gerekir. Çekişin bulunduğu tekerleklere kış lastiği takıp diğer tekerleklerdeki standart lastikler korunursa otomobilin tekerlekleri arasındaki farklı tutunmadan dolayı önden veya arkadan savrulma ihtimali doğar. Ancak kış lastikleri parlak buz gibi çok daha kaygan zeminlerde tam tutunma sağlayamazlar. Bu tür zeminler için patinaj zinciri veya patinaj paleti kullanmak gereklidir.

Yapılan testlerden çıkan sonuçlara göre hava sıcaklığının 7 derecinin altında olduğu ıslak bir zeminde, 80 km/s hızla giden bir araç, yaz lastiği ile durabilmek için 40 metreye ihtiyaç duyar. Halbuki kış lastikleri, aynı koşullardaki zeminde 34 metrede tamamen durabilir. Aradaki 6 metrelik fark, bir tehlike anında çok ciddi bir öneme sahiptir. Zorlu kış şartlarında, kış lastiklerinin etkisi daha da artar. Karlı zeminde 50 km/s'yle ilerleyen ve yaz lastiği kullanan bir araç ancak 63 metrede durabilirken, aynı özelliklerdeki kış lastiği kullanan araç tam 31 metre önce durabilmektedir” dedi. 

HABERİ PAYLAŞ:
BUNLARA DA BAKIN